Sluttresultatet av nettbutikken

Nå er nettbutikken ferdig og eksamensoppgaven er levert, jeg vil vise sluttresultatet av nettbutikken. Før vi leverte satt vi opp betalingsmetodene nederst på siden. Dette gir nettbutikken vår mer troverdighet og mer trygghet for kundene. I tillegg fikset vi alt som har med handlekurv og betaling å gjøre. Vi har også satt opp en kundechat som dukker opp på siden. Det gjør det mulig for kundene våre å stille spørsmål direkte til oss. Vi har også satt opp en funksjon slik at det blir sendt e-post om vi ikke er tilgjengelige. Slik at det aldri skal være vanskelig å ta kontakt med oss. Vi lagde også Instagram og Facebook konto til nettbutikken, slik at kunden kan følge med på lanseringer der. Det gir også mulighet for toveis-kommunikasjon mellom oss og kundene.

Planene vi ikke fikk fullført:

Vi ville ha valgt et litt mer kreativt navn om vi hadde mulighet til å bytte navn etter den var satt opp. Det var vår opprinnelige plan. Men klarte ikke å bytte det. Vi hadde veldig lyst til å lage informasjonsvideoer til tilbehørsproduktene våre, men fikk ikke fullført dette. Slik at nettbutikken kunne skille seg enda mer ut. Videoer har en veldig sterk kjøpekraft og det kunne ha skapt nye besøk og kunder. Videoene ville vært differensiert til hver av vår persona som vi har laget. Load speed var en annen ting vi hadde lyst til å endre på, siden noen bilder lastet inn litt treigt noen ganger. Vi valgte å bruke GTmetrix for å analysere nettbutikken. Vi måtte derfor gjøre noe med «optimize image».  Men siden vi på forhånd hadde bestemt oss for å lage en nettbutikk uten å bruke penger på hadde vi ikke mulighet til det. Siden alle appene kostet penger.

Her er et bilde av analysen for load speed på vår nettbutikk.

SEO

Vi valgte også å ha et fokus på Search engine optimization (SEO) som er å drive trafikk organisk i søkeresultater på søkemotorer. Vi gjorde dette ved å bruke «search eninge listing preview», som var veldig lett i forhold til det vi så for oss. Vi søkte på Google for å finne de mest relevante søkeordene og de som fikk mest treff. Ulempen ved dette er at vi bruker tid på å komme høyt oppe i søkeresultatene. Kan se eksempel på hvordan vi gjorde dette under:

Sluttresultatet av nettbutikken:

Dette ble resultatet av chatten vi satt opp

Slik ser betalingsløsningene ut

Her ser man logoene til de ulike betalingsløsningene vi har satt opp

Slik endte skopleiekategorien på forsiden

  

Slik ser velkomst e-posten vi sender ut til alle som melder seg på nyhetsbrevet ut.

Slik ble Instagramkontoen til nettbutikken

 

Jeg synes dette var en veldig spennende og morsom eksamensoppgave. Den gjorde at vi fikk brukt alt det vi lærte i kurset praktisk også. Noe man ofte ikke får gjort. Dette er noe jeg helt klart vil ta med videre i arbeidslivet. Nå er fokuset på den siste eksamensoppgaven vi har, som i stor grad handler om forskjellige sertifiseringer vi skal fullføre.

2 kommentarer til «Sluttresultatet av nettbutikken»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *